Polskie Stowarzyszenie Upowszechniania Komputerowych Systemów Inżynierskich ProCAx
Nawigacja
O ProCAx
Statut
Deklaracja
Sprawozdanie za 2023
KONTAKT
Patronat medialny
Współpraca

Forum ProCAx
Artykuły i wykłady 2009
PLAKATY 2010
Artykuły i wykłady 2010
PLAKATY 2011
Artykuły i wykłady 2011
PLAKATY 2012
Artykuły i wykłady 2012
PLAKATY 2013
Artykuły i wykłady 2013
PLAKATY 2014

Certyfikaty CAx
WARTO ZOBACZYĆ
Literatura
Logo ProCAx
NASZ GŁOS
Szukaj
ProCAx na Facebooku
Wątki na Forum
Najnowsze Tematy
Walne 2020
INSTRUKTOR OPROGRAMO...
Wybory 2013 w ProCAx
Mechanical Engineer
Wydarzenie Inżyniers...
Najciekawsze Tematy
Wybory 2013 w ProCAx [41]
Potrzeby innowacy... [22]
Uwagi do dyskusji... [4]
Gospodarka-Nauka=... [3]
Darmowe oprogramo... [2]
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Użytkowników Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 234
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: m_szatko
Zobacz Temat
Polskie Stowarzyszenie Upowszechniania Komputerowych Systemów Inżynierskich ProCAx | Forum dyskusyjne | Forum ProCAx
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Autor Wybory 2013 w ProCAx
admin
Super Administrator

Postów: 30
Data rejestracji: 24.02.08
Dodane dnia 16-02-2013 17:43
Wybory 2013 w ProCAx
- zapraszamy sympatyków ProCAx do dyskusji ws. przyszłości Stowarzyszenia ProCAx
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
janek
Użytkownik

Postów: 28
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.07.08
Dodane dnia 17-02-2013 10:44
Zakończyła się kadencja 2010-2012 i do czerwca 2013r Zarząd jest zobowiązany zwołać Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze, które podsumuje kadencję 2010-2012 i wytyczy kierunki działania ProCAx na lata 2013-2015.

Zapraszamy zatem do internetowej dyskusji nt. działalności ProCAx.Każdy Działacz ProCAx może przedstawić swoje pomysły na zwiększenie roli ProCAx. Liczymy na 120 wypowiedzi.


janbis@educax.net
/022/848 36 71 lub 608 624 368
www.brebistom.pl
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
janek
Użytkownik

Postów: 28
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.07.08
Dodane dnia 18-02-2013 07:46
Dla zawiązania dyskusji w telegraficznym skrócie chronologia wydarzeń:

1/ w styczniu 2010r. ProCAx zostało przyjęte do FSN-T NOT
jako członek nadzwyczajny, patrz:
http://www.not.org.pl/not/index.php?option=com_content&task=view&id=47

2/ w listopadzie 2010r. IX Forum Inżynierskie ProCAx, Sosnowiec/Siewierz;

3/ w styczniu 2011r. w programie TV1 prezentowaliśmy gadżet Euro 2012,
patrz: http://www.procax.org.pl/downloads.php?cat_id=2&rowstart=30 (6 od dołu);

3/ w lutym 2011r. ProCAx współorganizuje z NOT konferencję
Szkolnictwo zawodowe w Polsce;

4/ w marcu 2011r. ProCAx uzyskała statut OPP, patrz:
http://bazy.ngo.pl/search/info.asp?id=93629

5/ w maju 2011r. braliśmy udział wspólnie z Kolegami z 3D Master i Smarttech
w pikniki naukowym PR i CNK;

6/ w październiku 2011r. X Forum Inżynierskie ProCAx, Sosnowiec/Siewierz;

7/ w czerwcu 2012r. ProCAx organizuje
Wydarzenie targowe CAx Innovation na targach ITM Poznań
oraz bierze udział w Forum NOT;

8/ w sierpniu 2012r. US przekazuje ProCAx 1% z podatków w kwocie 3208,60zł,
wszystkim Darczyńcom serdecznie dziękujemy i liczymy na więcej w 2013r.

9/ w październiku 2012r. XI Forum Inżynierskie ProCAx,
cz. I na Wirtotechnologii w Sosnowcu, cz. II na EUROTOOL w Krakowie;

10/ w listopadzie 2012r. wstępne porozumienie TwK i ProCAx ws. partnerstwa
przy organizacji Wydarzenia Inżynierskiego CAx Innovation, kwiecień 2013r.
oraz Międzynarodowego Kongresu CAx Innovation, październik 2014r.

Wszystkie informacje o działaniach ProCAx
są do wglądu na stronie www.procax.org.pl

Zapraszamy do dyskusji!



janbis@educax.net
/022/848 36 71 lub 608 624 368
www.brebistom.pl
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
mwylezol
Użytkownik

Postów: 2
Miejscowość: Zabrze
Data rejestracji: 09.07.08
Dodane dnia 19-02-2013 08:55
Patrząc na kilka lat wstecz, trochę mam wrażenie ze ProCAx coraz rzadziej jest potrzebne do prowadzenia działalności szkoleniowo-edukacyjnej. Myśmy dawniej wiecej organizowali praktycznych kursów i zajęć dla innych. Ale chyba tak już musi być. Teraz takimi zadaniami zajmują się komercyjnie firmy.
Coraz częściej jesteśmy jednak postrzegani jako stowarzyszenie ludzi, którzy jednak na czymś się znają. Z tego tez powodu mozna odnieść takie wrażenie, ze teraz inni nas potrzebują jako "ozdobniki" rożnych imprez. Ale nie tylko ozdobniki. Na szczęście. Bo rownież dorobilismy się statusu "oprawców smiley merytorycznych". A to już jest lepiej. Dzięki temu my mamy szanse na stowarzyszeniowe ale też indywidualne kontakty, zlecenia, propozycje i pokazanie się światu itp.
Mam wrażenie, ze to już tak pozostanie.
Ja wyznaje zasadę że bycie potrzebnym dla kogokolwiek to już coś znaczy! Dlatego jestem w Stowarzyszeniu i cieszę się z tego, ze mogę innym pomagać w dziedzinie na której trochę się znam.
Marek Wyleżoł
Edytowane przez mwylezol dnia 19-02-2013 08:56
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
MP
Użytkownik

Postów: 4
Data rejestracji: 26.02.13
Dodane dnia 28-02-2013 19:59
Jeśli chodzi o kursy/szkolenia to nie miałem okazji prowadzić. Aktualnie u nas są robione dla studentów przez uczelnię, zewnętrzne podmioty się nie przyjęły. Tym niemniej studenci po kursach uczelnianych są zainteresowani zdobyciem certyfikatu ProCAx i dwóch kolegów z mojej katedry prowadzi egzaminy. Więc to poświadczenie umiejętności przez ProCAx jako instytucję niezależną jest doceniane i uważam, że tę działalność należy kontynuować.

Zastanawiając się nad formami działań, które powinno realizować stowarzyszenie w przyszłości dochodzę do wniosku, że warto bazować na dotychczasowych ideach, a życie samo podpowie konkretne inicjatywy, jeśli będą one oczekiwane.
Przez dotychczasowe idee rozumiem:
- cykliczne konferencje, realizowane do tej pory w Sosnowcu i od ubiegłego roku także w Poznaniu i Krakowie. Ich integracyjna formuła (pracownicy nauki i przemysłu, studenci) połączona z targami jest moim zdaniem idealna, daje możliwość zajrzenia w obszary, z którymi pojedynczy uczestnik na co dzień nie ma do czynienia. Uważam, że należy to kontynuować i dbać o dobry poziom prac, które są później publikowane.
- niekonwencjonalne, ciekawe konkursy, które będą stanowiły wyzwanie inżynierskie i dadzą uczestnikom możliwość sprawdzenia się. Zainteresowania nimi jak i poziomu prac nie da się z góry przewidzieć ale jeśli ktoś będzie miał wizję rozwiązania konkretnego zadania to jest szansa, że się nią podzieli.
- działania popularyzatorskie (jak Cax Innovation czy wirtualne muzeum), które będą służyć rozwijaniu dobrej współpracy i kontaktów, zarówno między jednostkami (uczelnie, firmy, koła naukowe) jak i poszczególnymi ich członkami. A przede wszystkim będą wyjściem do ludzi i pokazaniem im zagadnień inżynierskich w atrakcyjnej formie. Do popularyzacji technik Cax zaliczam też współpracę z organizatorami targów, kto był w ubiegłym roku w Krakowie, ten widział, jak duże zainteresowanie budziło stoisko ProCAx-u wśród młodzieży.

Wszystkie wymienione wyżej działania są naturalnym wykorzystaniem naszych umiejętności i kompetencji. Jako podmiot możemy także patronować różnym przedsięwzięciom. Na przykład mogę sobie wyobrazić, że ProCAx obejmuje patronat nad opracowaniem bolidu Formuły Student czy innego obiektu, a członkowie stowarzyszenia konsultują prace studentów w ramach swoich specjalności. W ten sposób może powstać coś dobrego, bo nadzór nad projektem nie jest ograniczony do jednej uczelni.
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
janek
Użytkownik

Postów: 28
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.07.08
Dodane dnia 12-05-2013 07:54
Warszawa, 10 maja 2013r.


ZAWIADOMIENIE

Zgodnie z dyspozycją § 20 p. 2 Statutu Polskiego Stowarzyszenia Upowszechniania Komputerowych Systemów Inżynierskich rProCAxr1;, Zarząd zwołuje Walne Zebranie Sprawozdawczo-Wyborcze Stowarzyszenia ProCAx. Zebranie odbędzie drogą internetową
w terminie od 27 V do 15 VII 2013.

Proponowany porządek zebrania:

1.Otwarcie zebrania;
2.Wybór przewodniczącego zebrania i protokolanta;
3.Wybór Komisji Uchwał i Wniosków;
4.Sprawozdanie Zarządu z działalności za lata 2010, 2011 i 2012;
5.Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z działalności za lata 2010, 2011 i 2012;
6.Dyskusja programowa;
7.Podjęcie uchwały o udzieleniu absolutorium dla ustępującego Zarządu;
8.Podjecie uchwały o przyjęciu sprawozdania finansowego OPP za 2012.
9.Wybór Zarządu;
10.Wybór Komisji Rewizyjnej;
11.Wolne wnioski;
12.Zakończenie zebrania.

Zarząd zwraca się z prośbą do Członków stowarzyszenia o aktywny udział w dyskusji na specjalnie przygotowanym forum do prowadzenia swobodnej wymiany poglądów,
a zwłaszcza zgłaszanie propozycji działalności programowej, patrz: http://www.procax.org.pl/forum/viewthread.php?forum_id=2&thread_id=80 Wybory 2013 w ProCAx
lub w razie konieczności - poprzez oficjalny e-mail: procax@procax.org.pl

Informujemy również, że zmiany i rozszerzenia w zaproponowanym przez Zarząd porządku obrad mogą być dokonane na wniosek Komisji Rewizyjnej lub grupy 10 członków Stowarzyszenia zgłoszony nie później niż 7 dni przed terminem obrad Walnego Zebrania. O ewentualnych zmianach w porządku obrad Zarząd będzie powiadamiał członków Stowarzyszenia (§ 20 p. 8. statutu) za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz poprzez umieszczenie stosownych informacji na stronie internetowej Stowarzyszenia.

Zarząd ProCAx


janbis@educax.net
/022/848 36 71 lub 608 624 368
Edytowane przez janek dnia 16-07-2013 10:37
www.brebistom.pl
Autor RE: Powrót do korzeni
MW
Użytkownik

Postów: 7
Data rejestracji: 05.10.09
Dodane dnia 21-05-2013 22:41
Koledzy, jak zaczynaliśmy nasze spotkania w ramach Forum ProcAx, pamiętam że wracałem z tych spotkań pełen szczęścia, zadowolenia a wręcz uniesienia. Pamiętam, że nigdzie nie było mi dane odbyć tylu ciekawych rozmów czy załatwić tylu ważnych spraw.

Niedawno byłem na jednym dniu konferencji Majówka Młodych Biomechaników. To mi wystarczyło, aby do mnie doszło, czego nam współcześnie brakuje. Właśnie tego, od czego zaczęliśmy: wykłady mądrych gości, prezentacje tematyczne firm, warsztaty praktyczne oraz luźne spotkania przy stole czy przy ognisku.

Przecież prawie wszyscy tak się kiedyś poznaliśmy. W MMB uczestniczyli zarówno znani profesorzy, jak i wcale nieznani studenci oraz młodzi doktoranci. Pomiędzy nimi nie wyczuwało się różnic w hierarchii. Razem słuchali wykładów i razem się bawili.

Odpowiedzmy sobie na pytanie: jak mamy do ProCAx przyciągnąć młodych ludzi (bo nas starszych to ewentualnie może już tylko ubywać...) - ano właśnie poprzez takie działania. Niech widzą, że są ludzie im sprzyjający i nie traktujący ich z góry.

Przez ostatnie lata nasze Forum zmieniło charakter na bardziej profesjonalny, targowy. Na początku to mi się nawet podobało, bo zaczęliśmy być organizacją poważnie traktowaną. Ale trochę staliśmy się przez to zamknięci w sobie. Niestety, ale słuchaczy naszych prezentacji z roku na rok ubywa... Często mówiliśmy sami do siebie...

Dlatego moja propozycja, aby wrócić do naszych korzeni. W tym roku już zapewne musimy być w Sosnowcu. Ale może by pomyśleć o lepszej integracji uczestników? Może by przenieść prezentacje w całości do Hotelu, a na targach pozostawić tyko wyspę plakatową? Może rozbić prezentacje na kilka bloków, aby to w całości tyle nie trwało? Czy stoi coś na przeszkodzie, by zorganizować jakieś fajne ognisko na tyłach hotelu? Nie wiem, jakie są możliwości w Krakowie, bo tam jeszcze nie byłem. Ale na pewno też takie są.

Zróbmy coś, abyśmy się za szybko w ten sposób nie zestarzeli nie mając swoich następców. Niech nasze spotkania (i tak nieliczne) mają jakiś większy skutek, niech inni opowiadają, jak to fajnie jest przystąpić do tego stowarzyszenia. A mądre rzeczy zrodzą się przy tym same!

Oczywiście, pewne sprawy są związane z finansami. Tego nie przeskoczymy, ale na pewno da się coś tu zrobić.

Pozdrawiam wszystkich!
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
janek
Użytkownik

Postów: 28
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.07.08
Dodane dnia 27-05-2013 11:42
Dzisiaj jest 27 maja 2013r. więc możemy rozpocząć on-line Walne Zebranie S-W ProCAx

Otwieram zebranie i zapraszam do aktywnego w nim udziału Członków ProCAx.

1/ nikt nie zgłosił zastrzeżeń do proponowanego porządku więc proponuję uznać, że porządek zebrania został przyjęty;

2/ aby nie zabierać 2 razy głosu zgłaszam propozycję aby 2 osoby tj. Paweł ZAWADA i Jan BIS prowadziły zebranie, ponieważ obaj mamy dostęp do procax@procax.org.pl
a dla usprawnienia, całość będzie protokołowana przez Jana BISA;

3/ jeżeli nie będzie innych propozycji do 1 VI 2013r. w sprawie pkt-u 2 porządku zebrania to uznamy go za przyjęty;

4/ podobnie, proponuję do Komisji Uchwał i Wniosków kandydatury Kolegów Marka WYLEŻOŁA -Pol. Śląska i Mieczysława PŁOCICĘ- Pol. Rzeszowska. To doświadczeni działacze ProCAx i zrobią to dobrze śledząc dyskusję;

5/ podobnie jak poprzednio, proponuję, jak do 1 VI 2013r. nie będzie innych propozycji ws. pkt 3 porządku zebrania to uznamy go za przyjęty;

6/ jeśli chodzi o mijającą kadencję /pkt 4 porządku zebrania/ to:
sprawozdania finansowe 2010, 2011 i 2012 przekazałem Komisji Rewizyjnej i ona się wypowie na ten temat w następnym punkcie porządku zebrania /Koledzy TOMASZEK, SKAWIŃSKI, SKOTNICKI/. Dokumenty finansowe za 2011 i 2012 są dostępne na stronie ProCAx z uwagi, że mamy status OPP. Wystarczy w wyszukiwarce wpisać bilans lub rachunek zysków i strat;
- wszystkie informacje nt. działań ProCAx są na stronie, IX Forum w 2010,
X w 2011, XI w 2012 z bogatą ilustracją zdjęciową i Wirtualną Biblioteką,
- dodatkowo od 2012 uczestniczymy w ITM Poznań i EUROTOOL Kraków;
- mamy b. dobrą współpracę z IPKM Pol. Śląskiej, ITM i AP Pol. Krakowskiej oraz KZ i IP Pol. Poznańskiej w sprawach organizacji konferencji w Sosnowcu, Krakowie i Poznaniu, oraz z NOT ws. ogólnych;
- dodatkowo w br. uruchomiliśmy CAxInnovation w Warszawie i jest propozycja aby w 2014 to powtórzyć może w maju w połączeniu z nocą muzeum? /do dyskusji/;
- mamy już porozumienie z TwK ws. Międzynarodowego Kongresu CAxInnowation Kraków 2014 /do dyskusji/;
- jest pomysł, aby przy kongresie wystartować z periodykiem Journal of CAx /do dyskusji/;
- jeżeli będą pytania do mnie jestem do dyspozycji.

7/ wybiegając do przodu, pkt 9 porządku zebrania, chciałbym rekomendować do nowego Zarządu osoby, które w minionej kadencji były b. aktywne i dużo zrobiły dla ProCAx. i Jestem pewien, że Zarząd z ich udziałem będzie bardzo sprawny, podaję wg alfabetu, zaznaczam to moje osobiste rekomendacje kandydatów do Zarządu:

1) dr inż. Michał KARPIUK- Pol. Krakowska;
2) mgr inż. Ryszard MARKIEWICZ- WZL 4 Warszawa
3) dr inż. Wojciech MUSIAŁ - Pol. Koszalińska;
4) dr inż. Mieczysław PŁOCICA- Pol. Rzeszowska;
5) dr inż. Przemysław SIEMIŃSKI- Pol. Warszawska;
6) dr inż. Marek WYLEŻOŁ -Pol. Śląska;

zgłoszenia kolejne, późniejsze, przez innych Członków ProCAx

7) dr inż. Jan BIS
/dodano 30 V, patrz wpisy niżej Remik i MP/;

8) dr inż. Włodzimierz ADAMSKI /dodano 9 VI/

9) .......;

10) ......;

8/ Przypominam jednocześnie, ze wg Statutu Zarząd to 7 osób, a Kom. Rewizyjna 3.

9/ Proponuję zgłaszać następne kandydatury np. do 10 osób Zarząd
i po wyrażeniu zgody przez zgłoszonego Kandydata zamkniemy listę.
W głosowaniu 7 osób z największą liczbą głosów, wejdzie do Zarządu
i podobne do KR 3 osoby z 4-5 kandydatów.

10/ zapraszam do otwartej Dyskusji Programowej i zgłaszania kandydatów do Zarządu oraz do Kom. Rewizyjnej.


janbis@educax.net
/022/848 36 71 lub 608 624 368
Edytowane przez janek dnia 10-06-2013 07:47
www.brebistom.pl
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
MP
Użytkownik

Postów: 4
Data rejestracji: 26.02.13
Dodane dnia 27-05-2013 15:54
Witam wszystkich i zgłaszam się na zebraniu.
1. wyrażam zgodę na kandydowanie do Zarządu ProCAx. Dziękuję za zaufanie i zgłoszenie mojej kandydatury.
2. wyrażam zgodę na udział w komisji Uchwał i Wniosków.

Odnosząc się do propozycji z p. 7, uważam za bardzo dobre pomysły powtórzenia CAx Innovation (doświadczenia z tego roku dają materiał do przemyśleń) i stworzenia periodyku, Journal of CAx to trafna nazwa. Szczegóły odnośnie kształtu czasopisma i treści rzecz jasna są do ustalenia i dogrania ale z tego, co widzę, jest wiele naprawdę ciekawych przedsięwzięć realizowanych z wykorzystaniem technik CAx i trzeba je propagować. Od razu zgłaszam się do redagowania czasopisma, mam solidny trening z języka polskiego.
Autor RE: wybory
MW
Użytkownik

Postów: 7
Data rejestracji: 05.10.09
Dodane dnia 27-05-2013 16:36
Witam wszystkich i również zgłaszam się na zebraniu.
1. wyrażam zgodę na kandydowanie do Zarządu ProCAx. Dziękuję przy tym za okazane mi zaufanie oraz zgłoszenie mojej kandydatury.
2. wyrażam zgodę na udział w komisji Uchwał i Wniosków.

Co do powołania czasopisma, to proponuję nieco szerszy tytuł: "Journal of CAx systems". Liczę jednak na rozmowę na żywo w szerszym gronie, co do jego powołania. Konieczne byłoby zaproszenie do tej rozmowy zaproszenie red. Krzysztofa Janusa, który jako jedyny posiada ogromne doświadczenie w prowadzeniu czasopisma. I przy okazji nie chciałbym, aby założenie nowego czasopisma było odebrane jako zerwanie tradycji publikowania w Mechaniku.

Poza tym, polecam również mój przedwyborczy jeszcze wpis, co do sposobu organizowania naszego Forum.

Pozdrawiam.
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
Remik
Użytkownik

Postów: 1
Data rejestracji: 29.05.13
Dodane dnia 29-05-2013 21:39
Witam serdecznie i zgłaszam się na zebraniu

Proponuję uzupełnienie składu kandydatów do Zarządu o Pana dr inż. Jana Bisa.
Podoba mi się pomysł Pana Marka co do spotkań poza salami seminaryjnymi w bardziej luźnej atmosferze. Chętnie uczestniczyłbym w takich spotkaniach i mam nadzieję, że pomysł się przyjmie.

Pozdrawiam
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
MP
Użytkownik

Postów: 4
Data rejestracji: 26.02.13
Dodane dnia 29-05-2013 22:44
Popieram propozycję kolegi Remika dot. kandydatury dr inż. Jana Bisa do Zarządu ProCAx. Proponuję także kandydaturę dr inż. Włodzimierza Adamskiego.
Edytowane przez MP dnia 29-05-2013 22:48
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
janek
Użytkownik

Postów: 28
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.07.08
Dodane dnia 30-05-2013 05:35
1) Dziękuję za okazane mi zaufanie i zgłoszenie mojej kandydatury przez Kolegów Remigiusza ŻĄDŁO i Mieczysława PŁOCICĘ;
2) Wyrażam zgodę na kandydowanie.


janbis@educax.net
/022/848 36 71 lub 608 624 368
www.brebistom.pl
Autor RE: kandydaci
MW
Użytkownik

Postów: 7
Data rejestracji: 05.10.09
Dodane dnia 30-05-2013 15:31
Witam ponownie, zgłaszam oczywiście dra inż. Jana Bisa oraz pana dra inż. Włodzimierza Adamskiego do Zarządu ProCAx.
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
karpiukmichal
Administrator

Postów: 1
Data rejestracji: 12.01.09
Dodane dnia 31-05-2013 13:28
Witam wszystkich, zgłaszam się na zebraniu.
Dziękuję za okazane mi zaufanie oraz zgłoszenie mojej kandydatury. Wyrażam zgodę na kandydowanie do Zarządu ProCAx.
Michał Karpiuk
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
Musial
Użytkownik

Postów: 2
Data rejestracji: 05.11.09
Dodane dnia 31-05-2013 17:22
Wojtek Musiał
Witam wszystkich bardzo serdecznie
Dziękuję za rekomendację do zarządu ProCax:) Jeśli zostanę wybrany będzie to dla mnie duże wyróżnienie. Pomysł odnośnie czasopisma jest bardzo dobry, należy od początku myśleć nad pozyskaniem punktów dla niego. O Mechaniku również nie możemy zapomnieć bo to nasze najstarsze czasopismo naukowe w Polsce. Zarząd bez kandydatury dr inż. Jana Bisa oraz Pana dra inż. Włodzimierza Adamskiego byłby wielce nie pełny:)
Wybaczcie, że się nico rozpisałem nawiązując jeszcze do dyskusji z lutego.
Biorąc pod uwagę, to że współczesny inżynier musi kształcić się ustawicznie ze względu na zmieniające się realia gospodarcze i rozwój systemów produkcyjnych oraz postępujący ciągły rozwój systemów informatycznych wspomagających projektowanie i wytwarzanie, należy zadbać o to aby studenci (jak również absolwenci naszych uczelni i doktoranci) mieli ciągły dostęp do nowej wiedzy w zakresie stosowania systemów wspomagających pracę współczesnego inżyniera i projektanta (cykl kształcenia to zwykle 5 lat (I i II stopień) w tym czasie potrafi zmienić się naprawdę wiele). Dlatego przeprowadzanie kursów i wydawanie certyfikatów według mnie dalej powinno być kontynuowane, powinnyśmy zachęcać do tego na wszelkie sposoby.
Obecnie poziom bezrobocia zaczyna niebezpiecznie rosnąć, młodzi ludzie wiedzą, że sam dyplom nie daje im wiele. Co więcej nasz certyfikat również nie musi, ale wiedza i umiejętności które posiądą w trakcie jego zdobywania (wiedza praktyczna nie obarczona formalnymi wymogami procesu edukacyjnego i odpowiednio aktualizowana), może dać dobry efekt. Myślę, że powinnyśmy współpracować z firmami i prezentować im nasze osiągnięcia i uważnie słuchać co mają nam oni do powiedzenia. Tak aby wzbudzić wzajemne zaufanie i uczyć się od siebie w celu lepszego przygotowania studentów do obecnych realiów przemysłowych. Wówczas można byłoby rekomendować naszych członków (studentów) i polecać ich jako dobrze przygotowanych inżynierów lub projektantów. Myślę, że jest teraz dobry czas aby kontynuować pracę (którą zainicjował wiele lat temu Janek Bis) nad jakością wiedzy członków ProCax, abyśmy jako stowarzyszenie byli nie tylko rozpoznawalni w Polsce ale również mieli coraz lepszą markę. Uważam, że nasze stowarzyszenie powinno dalej się rozwijać i pracować nad pozyskiwaniem nowych członków, bo jest bardzo potrzebne w Polskich realiach.
Pozdrawiam wszystkich:)
Wojtek Musiał
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
W_Adamski
Użytkownik

Postów: 7
Miejscowość: Rzeszów, Mielec
Data rejestracji: 09.10.09
Dodane dnia 09-06-2013 11:46
Włodzimierz Adamski
Witam wszystkich Kolegów bardzo serdecznie
Dziękuję za rekomendację do zarządu Proca. Jest to dla mnie duże wyróżnienie Wyrażam zgodę na kandydowanie.
Podoba mi się pomysł Pana Marka, co do spotkań poza salami seminaryjnymi tzw. rozmowy kuluarowe, najwięcej spraw załatwia się właśnie wtedy.
Co do powołania czasopisma proponuję szerszą i wyważoną dyskusję w tym temacie. Prowadzenie czasopisma wymaga sporych funduszy, jak wiem z doświadczenia wiele wydawców boryka się z dużymi problemami finansowymi, wiem coś o tym jako działacz Stowarzyszenia SIMP (miedzy innymi wydawca takich czasopism jak Mechanik, Wiadomości SIMP).
Stowarzyszenie PROCAX powinno pójść w tym kierunku, ale z nową innowacyjną formą publikacji i oceny dorobku naukowego. Proponuję wykorzystanie i rozbudowanie naszej biblioteki cyfrowej. Nowy Zarząd powinien wywalczyć w Ministerstwie Szkolnictwa Wyższego punkty za publikację i liczbę POBRAŃ i co najważniejsze punkty za komercjalizację i wdrożenia (za każde wdrożenie opracowania naukowego proponuję 130 pktów) Tzw lista filadelfijska cofa nas w rozwoju naukowym i technicznym o całe dziesięciolecia. Spróbowałem zrobić jako pierwszy wyłom i w swoim procesie habilitacyjnym zamieściłem liczbę pobrań z biblioteki PROCAX jako przykład wykorzystania mojego dorobku naukowego.

z lotniczym pozdrowieniem
Włodzimierz Adamski


Wlodzimierz Adamski
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
Ryszard
Użytkownik

Postów: 4
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.10.09
Dodane dnia 09-06-2013 18:37
Ryszard Markiewicz
Witam wszystkich
Tak naprawdę musimy pamiętać, ze inżynier rozpoczyna przygodę z techniką już od początku swojej nauki.
Na przestrzeni wielu lat nastąpiło pewne przewartościowanie form oraz zakresu działalności Stowarzyszenia PROCAx. Stowarzyszenie stanowiło niejako kontynuację szkoły "Komputerowe wspomaganie projektowania, wytwarzania i eksploatacji" zainicjowanej przez pana Jana Bisa oraz studentów i pracowników WAT . Początkowo skupieni byliśmy na szkolnictwie średnim. Serie warsztatów oraz pomoc przy wdrażaniu systemów CAD była jednym z naszych obszarów działalności. Była to swoista praca u podstaw, której głównym celem było poszerzenie kręgu osób związanych z nowoczesnym projektowaniem przy wykorzystaniu systemów CAD/CAM. Chcieliśmy to osiągnąć poprzez edukację kadry nauczycieli , a poprzez nich uczniów średnich szkół technicznych r11; potencjalnej przyszłej kadry inżynieryjno technicznej. W miarę upływu czasu rosła ilość narzędzi stosowanych we współczesnej technice. Rozwój systemów CAx , pojawienie się skanowania 3D oraz przyrostowych technik druku 3D znacznie poszerzyły zakres dostępnej wiedzy. Powoli Stowarzyszenie skupiło się na integracji środowisk akademickich oraz współ organizacji imprez o charakterze wystawienniczym ( Wirtotechnologia, Caxinnovation). Staliśmy się inicjatorami konkursów CAx oraz forum prezentacji prac studentów i pracowników naukowych uczelni. W między czasie zostaliśmy organizacją pożytku publicznego oraz członkami NOT. Patrząc w przyszłość wydaje mi się że głównym celem powinno być, po za szeroko pojętym promowaniem technik CAx, zwiększenie liczby aktywnych członków oraz ponowne zainteresowanie szkolnictwem średnim. Tam właśnie występuje obecnie problem niedostosowania programów nauczania do wymogów współczesnego przemysłu oraz brak mechanizmów utrzymania i stabilizacji kadry nauczycieli przedmiotów zawodowych. Oczywiście nasza rola jest dosyć skromna, ale możemy próbować działań promocyjnych - przy współudziale NOT, oraz kontynuować formę warsztatów dla szkół średnich z celem ich wypromowania w środowisku i władzach lokalnych a także podejmować działania na rzecz wprowadzania realnych i konstruktywnych zmian w zakresie promowania nowoczesnych technologii w programach szkolnych oraz zwiększenia autonomii szkół.

Z pozdrowieniami
Ryszard Markiewiczsmiley
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
Ryszard
Użytkownik

Postów: 4
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 29.10.09
Dodane dnia 09-06-2013 18:47
Ryszard Markiewicz
Jako uzupełnieniu swojego komentarza
oczywiście wyrażam zgodę na kandydowanie do władz PROCAx

Jeszcze raz z pozdrowieniami
Ryszard Markiewiczsmiley
Autor RE: Wybory 2013 w ProCAx
janek
Użytkownik

Postów: 28
Miejscowość: Warszawa
Data rejestracji: 02.07.08
Dodane dnia 10-06-2013 07:45
Temat: Dot. wyborów 2013
Od: p-sieminski@wp.pl
Data: 10 Czerwca 2013, 1:15 am, Pn
Do: "procax" <procax@procax.org.pl>
Kopia: "Jan Bis - ProCAx" <janbis@educax.net>
--------------------------------------------------------------------------

09.06.2013

Szanowne Koleżanki i Koledzy,

Co do wyborów nowego Zarządu Stowarzyszenia ProCAx, to bardzo dziękuję
Janowi Bisowi za zaufanie do mojej osoby i zgłoszenie mojej kandydatury.
Ze względu na 3 dzieci mam wątpliwości czy czasowo będę mógł wystarczająco
wspomagać Stowarzyszenie swoją osobą.

Stan obecny:

Uważam, że obecny czas jest dla ProCAx wyjątkowo dobry: organizujemy wiele
wydarzeń, jesteśmy zauważani i zapraszania przez media, zaczynają z nami
liczyć się wydziały kilku uczelni, mamy sporą liczbę działających osób
(może 20?). Ponadto jako OPP mamy lepszy odbiór wśród uczelni i władz
państwowych czy samorządowych. Co do członkostwa w NOT to dalej jestem
sceptyczny, na ile jest to nam pomocne, a na ile ryzykujemy rozmycie się w
tej organizacji. Ostatnimi laty przygasły natomiast seminaria
wyjazdowe w szkołach średnich i część warsztatowa, co było kiedyś na
Forach Integracyjnych ProCAx. Stale, acz nie za szybko rozbudowuje się
baza wiedzy ProCAx w postaci Wirtualnej Biblioteki Inżyniera (WBI), czyli
bazy prezentacji, plakatów i artykułów oraz filmów z wykładów. Tu widzę
jeszcze sporo do zrobienia.

Ogólne potrzeby do zrobienia w ProCAx:

1) Uważam, że trzeba na nowo określić co ma robić stowarzyszenie, czym się
zajmować, a co sobie odpuścić. Ilość osób działających jest ograniczona, a
są to osoby zaangażowane zawodowo i rodzinnie. Wizerunkowo niedobrze by
się stało, gdyby ze względów organizacyjnych coś by Stowarzyszeni
zawaliło. Mierzmy siły na zamiary.

2) Wydaje mi się, że potrzeba zdecydowanie odmłodzić stronę internetową
Stowarzyszenia (do tego jednak potrzeba środków finansowych), połączyć ją
z Facebook oraz z bazą artykułów z innych witryn popularnych (CAD.pl,
3dcad.pl) i naukowych (Miesięcznik Mechanik, www.sigma-not.pl, itp.).
Potrzebny byłby stały moderator naszego forum i na Facebook.

3) Uważam, że większość (wszystkie) wystąpienia na seminariach ProCAx
powinny być nagrywane i udostępniane na kanale tematycznym stowarzyszenia na YouTube.

4) W przypadku Wirtualnej Biblioteki Inżyniera potrzeba zrobić dobry i
szybki system wyszukiwania wiedzy, artykułów, plakatów, prezentacji,
filmów wg różnych kryteriów, słów kluczowych. Powinna być możliwość
prezentowania zawartości w postaci małej grafiki (tzw. prewki) oraz
dodawania komentarzy lub opisów. Wg mnie powinno być to połączone z bazami
artykułów naukowych i wyszukiwarkami tj. http://scholar.google.pl/. Do
tego powinien być redaktor naczelny tej biblioteczki, który dodaje i
weryfikuje słowa kluczowe i komentarze.

5) Uważam że próba robienia z ProCAx szerokiej organizacji o dużej liczbie
członków się nie uda. Zakres działania jest dość niszowy (budowa maszyn,
mechatronika, technologie CNC, itp.). Rozszerzenia na inne dziedziny
(budownictwo, elektronika, spawalnictwo, metrologia, odlewnictwo, ?) będą
bardzo trudne, bo każda z tych grup ma swoje organizacje i czasopisma.
Wydaje mi się, że tylko współpraca z nimi może się udać, a nie ich
objęcie.

6) Wydaje mi się, że ze względu na szybki rozwój technik CAx, potrzebne
byłoby wznowienie warsztatów dla członków i sympatyków ProCAx podczas
wydarzeń przez nas współorganizowanych. Było by to pomocne dla nowych
członków (studentów lub absolwentów), a nawet ja sam chciałbym zobaczyć
np. jak zbudowana jest nowa drukarka 3D lub jak obsługiwać nowy skaner 3D
lub system CAx.

Moje propozycje:

1) Co do przyszłości ProCAx to powinniśmy zmierzać w kierunku organizacji
bardziej elitarnej, a mniej powszechnej. Nie ważne jaka, ale elitarność
może przyciągnąć nowych członków bardziej niż obecna otwartość. Wg mnie
elitarność to nic innego niż obecna zmiana myślenia i powinna się objawiać
tym, że członek ProCAx ma prawo: może odbierać kursy na Certyfikat PorCAx,
może organizować jakieś nasze wydarzenie, może zostać je wysłany i
opłacony przez Stowarzyszenie na jakąś inne wydarzenie lub do
mediów, może rozmawiać w imieniu ProCAx z władzami wydziału, uczelni,
innej organizacji, może podpisać się lub być dopisanym pod przygotowaną
przez ProCAx opinią, badaniem, wnioskiem, może wreszcie zostać ekspertem
ProCAx w jakiejś dziedzinie.

2) Uważam że w ramach ProCAx powinien się wykluć coś w rodzaju (think
tanku), czy instytutu myśli, gdzie eksperci ProCAx by proponowali
rozwiązania organizacyjne, prawne, itp. dla władz państwowych,
samorządowych lub mediów. Taki (instytut) może raz w roku wydawać notę na
temat stanu konkurencyjności gospodarki, może oceniać wydziały pod
względem stosowania technik CAx w procesie nauczania, może tworzyć
rankingi wydziałów?

3) Proponuję do zarządu ProCAx panów: dr inż. Pawła Płatka i/lub dr inż. Jacka Janiszewskiego z WAT, oczywiście jak Panowie się zgodzą.

4) Ja ze swoje strony zgadzam się na kandydowanie do nowego zarządu ProCAx.

Pozdrawiam,
Przemysław Siemiński


Przejdź poniżej do strony 2, tam cd.


janbis@educax.net
/022/848 36 71 lub 608 624 368
Edytowane przez janek dnia 10-06-2013 12:07
www.brebistom.pl
Strona 1 z 3 1 2 3 >
Skocz do Forum: